fredag, maj 19, 2006

Taggade och laddade!

Här är några i gänget som ska göra ett kanonval om 121 dagar!

Några av Centerpartiet Övertorneås aktiva medlemmar och förtroendevalda. Stående från vänster, Tomas Mörtberg, Eija Stenberg, Christer Nikka, Ylva Ylinenpää-Sannemalm, Sven-Erik Joona, Otto Modig, Pirkko Hannu,
Sittande från vänster Harry Grape, Linda Ylivainio, Ulf Hannu, Birger Wiippa, Östen Lejon, Agneta Karlsson (Kandidater till kommunfullmäktige i kursiverad stil)

Idag har vår riksdagskandidat Ulf Hannu och jag presenterat vårt kommunala handlingsprogram för den kommande mandatperioden på en pressträff. Det är inte utan stolthet vi kan konstatera att vi nu är redo att gå till val. Nu är den organisatoriska likväl som den politiska förnyelsen fullbordad. Nu kan vi gå ut och rakryggade möta medborgarna i en dialog om politiken i nästa mandatperiod.

I det kommunalpolitiska handlingsprogrammet finns våra visioner om Övertorneå kommun och mängder av intressanta politiska idéer och konkreta förslag. Det känns härligt att nu med detta i bagaget äntligen kunna bege sig ut och be väljarna om mandat för denna politik. Jag har tidigare här på bloggen motiverat min kandidatur till kommunalrådsposten. Efter gårdagens inspelning av SVT:s tornedalska magasin Kexi som handlade om varför det är så kvinnor i den tornedalska politiken, kan jag bara förtydliga mig och säga att det är hög tid för Tornedalen att få sitt första kvinnliga kommunalråd! Jag har nu på allvar rivstartat min personvals- och krysskampanj och kommer att jaga kryss ända in i kaklet.

Vill du ha ett ex av programmet? Mejla mig på linda.ylivainio@centerpartiet.se så lovar jag att så snart möjligt mejla tillbaka programmet.