torsdag, april 06, 2006

Därför vill jag bli kommunalråd i Övertorneå

Idag har vi presenterat vår kommunfullmäktigelista. Jag har fått förtroendet att toppa listan och därmed utgöra vår kommunalrådskandidat. Jag känner mig oerhört hedrad och stolt över att få förtroendet att leda vårt arbete och vårt gäng och kommer att göra allt vad jag kan för att tillsammans med mina partikamrater göra en bra valrörelse.

Att kandidera till kommunalrådsposten, sker utifrån många bevekelsegrunder. Jag är en bärare av de värderingar och visioner som Övertorneå kommun behöver idag och än mer i framtiden. Den vision om ett företagsamt, grönt, tryggt och öppet Övertorneå som vi står för, är vad Övertorneå behöver för att klara framtiden och välfärden. Min förhoppning är att få mandat att tillsammans med alla som lever och verkar här, se till att utveckla och förnya Övertorneå kommun.

Den lista vi går till val på är ett starkt och kraftfullt alternativ till den sittande vänsterkoalitionen. Våra kandidater och vårt lag är en skön blandning människor med avseende på olika erfarenheter och utgångspunkter i politiken. De är mammor och pappor till små och stora barn, de driver företag, de bor runtom i vår kommun, de har varit aktiva i politiken och/eller föreningslivet, de är unga och gamla. Vi förenas alla av vår vilja att göra Övertorneå till en ännu bättre kommun. Tillsammans har vi alla goda chanser att göra ett bra valresultat.