tisdag, juni 20, 2006

Borta bra, men hemma bäst!

måste jag utropa efter hemkomsten till Tornedalen igår kväll. Åh, vad skönt att komma hem och träffa Göran, andra nära och kära och kissarna förstås, efter min lilla Stockholms-sejour, som var jättetrevlig, som jag så väl behövde och kommer att leva länge på. Åtminstone tills det bär av till Göteborg, Västkusten och Robbie Williams-konserten om elva dagar!

Idag, den 20 juni, kan vi Lindor fira namnsdag. Tack förresten till alla er som uppvaktat mig idag, det var kul och gulligt av er att tänka på mig! Jag tillbringade hur som helst dagen med att bl a gå en sträcka om 11 km på en etapp av Polcirkelmarschen för Lag Westerberg - ett av Övertorneå kommuns många lag. Jag hade det stora nöjet att få gå genom Kauliranta och Kuivakangas byar på finska sidan om älven, till turistinformationen på den svenska sidan om bron. Det är sällan och aldrig man åker genom dessa finska byar, än mer sällsynt att man går och därför var det mysigt att kolla in fina hus och gårdar, kor på sommarbete m.m som förgyllde min väg.

De ideella krafterna bakom Polcirkelmarschen gör ett fantastiskt arbete varje år. Det är ordentligt skyltat överallt, på vätskestationerna finns ett antal alternativa drycker och med jämna mellanrum serverar de till och med mat (!). Det är bara andra året jag är med och går delsträckor på olika dagsetapper, men det har gett mersmak och är ett roligt arrangemang att delta i. Nu hoppas jag att dagen avslutas i dur med en kanoninsats från svenskarna i den avgörande Englandsmatchen i det pågående fotbolls-VM. Det skulle vara en perfekt avslutning på en i övrigt nästan perfekt dag!