söndag, januari 01, 2006

Feminismens backlash II ?!

För att fullfölja resonemanget huruvida 2005 var ett år av bakslag för feminismen. Nej, jag tror inte att 2005 var ett så genommörkt år i feminismens historia. Åtminstone föredrar jag att lyfta blickarna utanför vårt lands gränser och se genombrott och uppmuntrande tilldragelser.

För att bara påminna om två häftiga händelser under det gångna året: Angela Merkel blev Tysklands första kvinnliga förbundskansler. Afrika har också fått sin första kvinnliga president i Ellen Johnson-Sirleaf i Liberia.

Idag har jag påtat ihop min hemsida. Det blir en bra början och jag får ägna mig åt att i mån av tid försöka utveckla och uppdatera såväl den som bloggen framgent.

Det känns hur som helst härligt att nu vara på rätt sida om valåret. Nu jäklar! Nu kör vi så det ryker?! Eller hur?