torsdag, november 26, 2009

Sociala medier-stress

"Naamakirja" som vi kallar Facebook på meänkieli krånglar här hemma ikväll. Jag kommer på mig själv med att låta mig drabbas av en hopplös sociala medier-stressen.

Jag ville inte, jag våndades och undvek in i det sista att skaffa mig ett Facebook-konto. Hade nog e-stress över bristande bloggande, misstänkte att om jag skulle börja fejsbooka skulle det konkurrera med bloggandet. Mycket riktigt; jag är fast i FB-träsket och försummar bloggandet. Men twittra - det ska jag ge katten i!

Och nu sitter jag här och ugglar i Övre Kuiva och Naamakirja sviker. Har varit ute och ropat efter Skrållan som ännu en gång är på vift. Betalat räkningar. Bastat. Hittar på saker för att slå ihjäl tiden, till ett nytt inloggningsförsök, men icke. Och det går fortfarande inte att logga in på FB... Varför motstod jag inte FB-frestelsen? Ännu ett beroende, ännu ett dåligt elektroniskt samvete.