söndag, maj 11, 2008

Bloggen flyttar hemifrån?

Imorgon (12/5) lanserar Norrbottens-Kuriren en ambitiös satsning på lokala bloggar. När jag fick frågan om jag ville medverka tackade jag omedelbart ja. Den här bloggen har ju, som ni kära frekventa läsare märkt, somnat in emellanåt, men att testa bloggen i ett nytt format och nytt sammanhang kändes så spännande och stimulerande att det närmast kändes som en oemotståndlig utmaning. Så därför kommer ni nog framgent se mig skriva mest på den bloggen och jag länkar därför i högerspalten dithän.

Huruvida bloggen för alltid flyttar hemifrån eller gästspelar på Kuriren en kortare eller längre tid återstår att se. Lokal blogg-satsningen är ett tidsbegränsat projekt från Kurirens sida och kan således ev komma att avvecklas vid årsskiftet. Det får väl de då vunna erfarenheterna avgöra. Därför är det för tidigt att ta farväl av "blogging ylivainio", om det någonsin skulle vara ett alternativ... Även utflugna tonåringar blir ju emellanåt av olika skäl mambos igen, så det är nog säkrast att hålla alla dörrar öppna :-)

Det enda smolket i bägaren med Kuriren-bloggen är att jag inte hann upprepa 2005 års utrop: Tornedalens första bloggande politiker:-) Jag är förvisso först ut på banan av mina bloggande gruppledarkollegor i Övertorneå, men först ut i Tornedalskommunerna var Timo Vilgats (06:47 - åh, jag blir alltid så avundsjuk på de som inte behöver sova!) och därefter Sven-Erik Bucht (10:26). Ständigt dessa män.